Aanbevolen post

Dr. Organic Moroccan Glow Collectie

Het liefst heb ik het hele jaar door een bruin tintje op mijn huid. Het geeft een gezonde uitstraling en je armen en benen lijker er dunner...

zaterdag 9 januari 2016

unboxing: tony's chocolonely

Heey allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien wat ik heb besteld op de site van tony's chocolonely maar voordat ik dat ga doen, zal ik even vertellen wat voor soort bedrijf het is.

Het bedrijf streeft naar 100% slaafvrije chocolade. De bonen die worden gebruikt voor hun cacaomassa kopen ze direct in bij hun partnercoöperaties in Ghana en Ivoorkust. door de intensieve samenwerking die ze hebben, weten ze dat er op de cacaoplantages geen gedwongen arbeid is en dat er geen verhandelde kinderen werken. Helaas is de cacaoboter nog niet traceerbaar (wel fairtrade). Als de cacaoboter eenmaal wel traceerbaar is, zijn de chocolade repen van tony's chocolonely 100% slaafvrij.

Let's go to the unboxing!

Ik heb pas een bestelling gedaan op de site. Waarom? Omdat ik jullie wat wilde vertellen over deze chocolade en omdat ik heel erg veel van chocolade hou:). 

Dit is het pakketje dat ik heb besteld:


Het is een gewoon kartonnen wit pakketje. Ik heb mijn gegevens afgeplakt omdat ik die graag privé wil houden. 

En dit zijn de repen die er in zaten:

 Mijn eerste indruk is dat ze er heel kleurrijk uitzien en zeker anders dan andere chocoladerepen. 
 Dit is de smaak caramel zeezout melk. 47 gram.€1,27







 Dit is puur 70% 50 gram. €1,27








Dit is meringue kers puur. 180 gram. €3,19










Ik had niet verwacht dat de kleine repen zo klein zouden zijn. Gelukkig had ik er nog een full size reep bij besteld.




Alle repen zijn fairtrade. Ik weet dat je voor fairtrade vaak meer moet betalen, maar voor 100% slaafvrije chocolade heb ik het er zeker voor over.

Oké, let's open them up!


 Deze twee kleine repen zien er heel leuk uit. Bij de karamel zeezout melk zie je het zeezout zitten.



Wouwie! Wat ziet deze reep er toch leuk uit! En check de binnenkant eens...

























Je kunt goed zien waar de merinque en kers zit. Ik kan niet wachten om een stukje te proberen. Op de binenkant van de wikkel van deze reep stond nog iets speciaals...

De wikkel is van gerecycled papier gemaakt.  

Mijn beoordeling:
karamel zeezout melk. Voor deze prijs had ik eerlijk gezegt een iets grotere reep verwacht, maar aangezien het fairtrade is en het bedrijf streeft naar 100% slaafvrije chocolade maakt dat het wel goed. De smaak van deze reep is erg goed. Ik proef het zeezout duidelijk maar het is niet storend. Je zou denken.. wat is dit voor combinatie? Maar het past heel goed bij elkaar. Helaas proef ik van de karamel niet veel.

puur 70%. Mijn voorkeur gaat nooit zo uit naar pure chocolade, omdat ik de smaak altijd erg intens vind en ik daar niet zo heel erg van hou. Maar omdat pure chocolade beter is, wilde ik deze reep toch een kans geven. De smaak is heel erg intens en je kunt wel proeven dat het 70% pure chocolade is. Als je houdt van puur, is dit een hele goede keus!

merinque kers puur. Deze Smaak is echt ongelooflijk lekker. De combinatie van de merinque kers is echt perfect! De pure smaak wordt gecombineert met de merinque kers waardoor het niet te intens is. Echt iets voor mij! Het uiterlijk is heel uniek en daarom is deze reep ook voor mij de winnaar. 

Wat vind jij van de chocolade van tony's chocolonely? Laat het me weten in de comments!

Tot de volgende keer

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten