Aanbevolen post

Dr. Organic Moroccan Glow Collectie

Het liefst heb ik het hele jaar door een bruin tintje op mijn huid. Het geeft een gezonde uitstraling en je armen en benen lijker er dunner...

zaterdag 23 januari 2016

Review: Catrice Prime and Fine smoothing refiner.

Ik heb een review over de Catrice Prime and Fine smoothing refiner for invisible pores and lines.

Toen ik laatst in de Kruidvat was had ik deze primer gekocht omdat ik eerlijk gezegt nog nooit een primer had geprobeerd. Ik hoor vaak verhalen dat sommige primers je een acne aanval kunnen geven. Of dit ook gebeurt ligt totaal aan je huidtype en waar je huid tegen kan.

Omdat ik toch wel beniewd was naar primers, had ik deze gekocht.

De primer kost €4,99. Het is een olievrije, op siliconen gebaseerde primer die je poriën onzichtbaar maken en je rimpeltjes opvullen voor een zacht en verfijnde huid. Althans.. dat is wat het product beweert te doen. Ik heb helaas een andere ervaring met het product.

Het is inderdaad een hele zachte primer maar het voelt echt heel erg vettig aan. Als je het opsmeert, voel je echt een vettige laag over je huid heen zitten. In het begin dacht ik dat het wel fijn was maar daar denk ik nu anders over.

Toen ik na een paar uur mijn foundation checkte, zag ik dat er allemaal ophopingen van foundation rond mijn neus zaten. Mijn foundation zat helemaal niet mooi meer. Dit vond ik erg jammer. 


Als je het dopje er afdraait, zie je dat het een soort van mousse substantie is. Je hebt ook wel best veel nodig om je hele gezicht te bedekken. De primer zorgde wel voor een zachte huid alleen het vulde mijn lijntjes niet op. Ik kreeg ook een lichte acne aanval toen ik de primer 2/3x gebruikt had. Toen ben ik er direct mee gestopt want niemand wil puistjes krijgen van make-up. 

Ook heb ik de primer getest als oogschaduwprimer. Je weet maar nooit he... ;) 
Het aanbrengen van de primer op mijn oogleden ging heel goed. De oogschaduw was beter te zien en bleef ook wel een paar uur goed zitten. Helaas na 3 uur trekt de oogschaduw in de lijntjes. Dus als je je oogschaduw maar voor 2,5 uur wilt dragen is dit een goede optie. Ik draag mijn oogschaduw liever de hele dag dus dat is balen voor mij. 

De primer van Catrice zorgt dus voor een zachte huid en je kunt je foundation makkelijk aanbrengen. Het blijft alleen niet zo goed zitten en zorgt bij mij voor ophopingen en een 'break out'

Als je toch de primer van Catrice wilt uitproberen kun je terecht bij de Kruidvat en alle andere filialen die de producten van Catrice verkopen.

-x-

2 opmerkingen:

  1. Als oogschaduwbasis heb ik 'm niet getest, maar als gewoon primer vind ik deze best wel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen