Aanbevolen post

Dr. Organic Moroccan Glow Collectie

Het liefst heb ik het hele jaar door een bruin tintje op mijn huid. Het geeft een gezonde uitstraling en je armen en benen lijker er dunner...

zondag 17 januari 2016

Let`s get real: greasy hair!? Tips.

Let`s get real girl, we hebben allemaal wel eens te maken gehad met vettig haar. Ik ga jullie wat vertellen over mijn haar en wat ik doe om vet haar tegen te gaan.

Sinds ik naar de middelbare school ging heb ik al last gehad van vettig haar. Ik wilde altijd dat mijn haar zo schoon mogelijk was en zo fris mogelijk rook. Ik waste mijn haar elke dag! Echt gewoon elke dag. Zelfs toen ik geen tijd had om helemaal te douchen, stak ik mijn hoofd onder de kraan en waste ik mijn haar omdat ik bang was dat mensen me anders raar aan zouden kijken. Dit was echt een hele grote fout!

Maar dit is nog niet alles. Ik dacht altijd dat ik elke avond mijn haar moest wassen met shampoo omdat het anders vet zou worden. Dit heb ik echt wel 2 jaar vol gehouden. Ik raad dit zeker niemand aan omdat het je haar gewoon zo droog maakt en het echt heel erg slecht is! Het is juist helemaal niet goed om ALLEEN maar shampoo te gebruiken elke avond. Het zit namelijk zo. Als je je haar wast met shampoo, haal je de natuurlijke oliĆ«n van je hoofdhuid af waardoor het juist weer meer gaat aanmaken. Dit zorgt ervoor dat je haar weer sneller vet wordt en dat je weer onder de douche moet om je haar te wassen terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is! Dit artikel gaat hier verder op in

Na 2 jaar elke avond mijn haar met alleen shampoo te wassen kreeg ik heel erg pluizig haar. Er kwamen allerlei kleine krulletjes en gesplete puntjes in mijn haar die ik maar niet weg kreeg. Dat was het punt dat ik naar andere haarproducten ging kijken. Omdat ik dacht dat conditioner mijn haar nog vetter ging maken gebruikte ik het nooit. Als je niet weet hoe je conditioner moet gebruiken klopt dit helemaal. Ik besloot om dit een kans te gaan geven. Helaas had ik nog niet veel ervaring met conditioner en smeerde ik het vanaf mijn haarwortels door mijn haarlengtes naar mijn puntjes. Omdat ik het in mijn haarwortels smeerde werd mijn haar weer sneller vet. The thing is... conditioner hoort vanaf je haarlengte tot in de puntjes. Dus niet vanaf de haarwortels. Gelukkig werd mij frizzy hair wat minder maar het bleef snel vettig worden.

Toen begon ik filmpjes en artikelen van andere youtubers en bloggers te bekijken. Dit heeft me echt geholpen! Ik kwam er namelijk achter dat er ook droogshampoo bestaan! Sindsdien gebruik ik droogshampoo echt non stop. Ook kwam ik er achter dat het vaak wassen van je haar heel slecht voor je is. Ook de manier waarop ik mijn shampoo en conditioner gebruikte was verkeerd.

Dit zijn eigenlijk de redenen dat ik hier een artikel over maak want ik gun dit natuurlijk helemaal niemand. Wil je al mijn tips lezen tegen vettig haar? Lees dan snel verder!

Tip 1: Laten we beginnen met het wassen van je haar. Je haar moet je echt niet elke avond wassen. Dit is er heel slecht voor. Het is namelijk veel beter om je wasbeurten steeds vaker uit te stellen. Probeer eens een aantal weekjes om je haar om de dag te wassen. Daarna kun je over gaan naar 1 dag wel 2 dagen niet. Als dit je lukt kun je over gaan naar 2 keer in de week je haar wassen. Dit probeer ik nu ook al voor een tijdje en ik moet zeggen dat mijn haar er steeds beter uit begint te zien.

Tip 2. Gebruik je shampoo alleen maar op je hoofdhuid zodat de lengtes van je haar en de punjes niet met de shampoo in aanraking komen. Hier wordt je haar namelijk heel erg droog van.

Tip 3: Gebruik je conditioner alleen in de lengtes en de puntjes van je haar. Zorg dat de conditioner je hoofdhuid niet raakt. Hier kan je haar vetter van worden en dat willen we natuurlijk niet. Gebruik extra vaak conditioner. Ik raad ook zeker aan om in een goede conditioner te investeren.

Tip 4: Als je weleens een haarmasker gebruikt doe dit dan niet te vaak! Het is heel verstandig om 1x per week of 1x in de twee weken een haarmasker te gebruiken omdat dit je haar gewoon een extra boost geeft. Als je een haarmasker gaat gebruiken, doe dit dan voordat je je shampoo gaat gebruiken. Zo kun je het masker ook op je hoofdhuid smeren en wordt het niet vet!

Tip 5: Heb je moeite met heb uitstellen van je wasbeurten? Gebruik dan droogshampoo! Ik raad je de droogshampoo van Batiste aan omdat dit zo goed werkt! Het geeft je haar ook direct een flinke volume boost ;)hier kun je ze kopen Gebruik niet teveel. Je kunt er altijd nog wat bijspuiten.

Tip 6: Doe niet teveel olie in je haar. Als je er teveel in doet, wordt je haar sneller vet. Smeer daarom maar ongeveer 2/3 druppels in je puntjes en zeker niet boven op je hoofd.


Tip 7: De laatste tip alweer! Maak je borstel schoon. Yes i know, ik had hier zelf ook nooit echt bij stil gestaan maar al die haren die er in blijven hangen en al de restjes van de verschillende haarproducten die je gebruikt zitten allemaal opgehoop in je haarborstel. Ik zal binnenkort een artikel plaatsen over verschillende haarborstels en hoe je ze het best schoon kunt maken.

Dit waren al mijn tips. Onthoudt dat jouw haar uniek is en misschien niet alles zou kunnen werken, maar experimenteer en probeer eens nieuwe dingen uit! Gun je haar wat 'vrije tijd' en wat liefde!


Welke dingen doe jij tegen vet haar? Laat het me weten in de comments.

-x-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten