Aanbevolen post

Dr. Organic Moroccan Glow Collectie

Het liefst heb ik het hele jaar door een bruin tintje op mijn huid. Het geeft een gezonde uitstraling en je armen en benen lijker er dunner...

vrijdag 15 januari 2016

Nagels lakken met: de Essence Winter Wonderful

Heey allemaal!

Vandaag heb ik een nagellook met de essence Winter? Wonderful! nagellak.

Toen ik laatst in de Kruidvat liep zag ik dat essence een nieuwe serie van limited editions had. Ik moest hier echt iets van kopen! Toen ik de nagellakjes zag was ik meteen verkocht. Ik besloot om de kleuren 04 the crystallized en 01 a winter's tale te nemen omdat ik die het aller mooiste vond. Prijs: €1,89 per stuk.


Dit is de color cote in de kleur 04 the crystallized
En dit is de effect top cote in de kleur 01 a winter's tale

Ik ga jullie nu vertellen wat ik precies heb gedaan om deze glitter glamor nagellook te krijgen.





Stap 1: zorg ervoor dat je nagels helemaal schoon zijn. Ik had nog oude nagellak restjes op mijn nagels zitten, dus die heb ik er vanaf gehaald met de nagellak remover pot van de Primark.

Stap 2: vijl je nagels bij zodat je een mooie manicure krijgt. Ik hou er zelf van om de bovenkant wat recht te vijlen en de zijkant wat korter en met een boogje. Natuurlijk mag je helemaal zelf weten hoe jij je nagels vijlt.

Stap 3: breng een basecoat aan op je nagels om ze te beschermen en de kleur langer mooi te laten. Ik gebruik de 3 in 1 nagellak van Nailsgirls omdat het snel droogt en gewoon makkelijker is.

Stap 4: breng nu een laagje van de Essence nail polish aan. Laat dit een paar minuutjes drogen. Ik merkte wel dat deze nagellak super snel opdroogt. Dat vind ik altijd super fijn omdat ik nog weleens onhandig kan zijn met nagellak. (soms zit het in mijn haar)

Stap 5: optioneel. Breng voor een betere dekking nog een laagje aan op je nagels. Hierdoor blijft de nagellak ook beter en langer zitten. Laat dit laagje goed opdrogen. Als je niet zo veel product wil of mag gebruiken of als je het niet mooi vind, kun je het natuurlijk altijd bij 1 laagje laten en deze stap overslaan.

Stap 6: Breng nu een laagje aan van de Essence top cote. Zorg dat je over heel je nagels heen gaat zodat er overal mooie glittertjes zitten.

Stap 7: nadat je je nagels goed hebt laten drogen, breng je een topcoat aan. Zorg dat je je hele nagel goed bedekt en vergeet hierbij ook niet de bovenkant van je nagel. Laat dit heel goed voor ongeveer 5 minuutjes drogen.

En tadaa! Daar is de nagellook. Natuurlijk kun je deze stappen aanpassen zoals jij het wilt of hier misschien nog een nail art van maken maar ik laat het hierbij. 
Ik vind dit echt een mooie combinatie van de twee nagellakjes uit de essence Winter? Wonderful! collectie. De color cote dekt niet direct na 1 laagje helemaal af, maar na twee laagjes ben ik over de dekking helemaal tevreden. Zoals ik al eerder zei droogt de color cote super snel! Dat is ook echt een must voor mij. Zonder base en topcote gaat de nagellak er na 1 of 2 dagen al af. De effect top cote bevat hele mooie diamond glitters waar ik echt gek op ben. Je moet deze nagellak wel goed laten drogen omdat het een meer 'kleverige' emuslie is. 

Omdat dit mijn eerste artikel is dat over nagellak gaat kan ik alle tips goed gebruiken. Dus heb jij nog een tip voor me? Laat het me dan weten in een reactie of stuur een mailtje.
Wat is jouw favoriete nail art of nail look? En wat zijn jouw favoriete producten uit de Essence Winter? Wonderful! collectie?

-x-

Producten van Essence koop je in de drogisterij zoals Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten